CPH Bordtennis

Hvad er CPH?

En del medlemmer (nye) spørger, hvad er CPH?

CPH blev i sin tid dannet som en sammenslutning mellem Københavns Bordtennis og Brønshøj Bordtennis for at få et godt juniorhold i Danmarksturnering. Senere omhandlede det også eliteholdet i Ligaen og 2. holdet i 2. Division samt vore individuelle elitespillere.

Men CPH´s rolle har ændret sig en del. I dag betales der stadig for vort elitehold i 1. og 3. Division og Anders Lind støttes med tilskud til DM, hvor han stiller op for Brønshøj. Anders gør det rigtigt godt, idet han de sidste 5 år har blandt andet har vundet DM i HS.

Men størstedelen af pengene går til ungdomsarbejdet i de 2 klubber og den “elitetræning”, der tilbydes i klubberne. Det koster en del at have gode trænere, og derfor er fælles økonomi en forudsætning for ungdomsarbejdet.

Det sidste nye på udviklingen er, at CPH udfærdiger samarbejdsaftaler med nærliggende klubber, der stiller spillere til rådighed og som helt eller delvis deltager i vort koncept for udvikling af spillere og trænere. Derved fordeles udgifter endnu mere og belastningen for de 2 moderklubber, der ejer CPH med hver 50% bliver på sigt mindre. Vores koncept er så godt, at Bordtennis Danmark har “lånt” flere dele af det.

Hvad koster det: (overordnet)?
Brønshøj og København betaler hver kr. 90.000
Team Copenhagen støtter med kr. 120.000
Her på det sidste har træningslejre – og stævner givet en indtægt på kr. 32.000
Salg og træningsudstyr har givet en indtægt på kr. 8.000
Tilknyttede klubber afregner direkte efter forbrugt tid.

Som sagt: CPH er hjørnestenen i vort ungdomsarbejde og gør, at vi kan tilbyde børn, unge og seniorer gode forhold og dygtige trænere.

Skrevet af Klaus Pedersen, 13. januar 2023